Dienstag, 26. März 2013

Hétvége + Penumbra


Péntek:

Pénteken a proffal csináltunk kis operációkat és kézműtéteket. Ezeknek általában el van különitve ilyen kis műtő egység, hiszen ide csak reggel befárad a paciens és délután minden dokumentumával együtt kisétál. Rendes volt a prof, mesélt, hogy hogyan működik a rendszer, mi az asszisztens feladata, persze másodsegédcsótány munka amit csinálni kell, de valahol el kell kezdeni. Jó ha képben van az ember amúgy tényleg mert az az igazi, amikor a beteg scere alatt megirja az ember az előző lapját és elengedi az az előtti beteget haza. Majd belejövök. Ami nagyon élvezetes volt, hogy ő igazi szakmát is magyarázot, mit, miért, hogyan csinál, mire kell figyelni. Fene, nem tudtam a kéztőcsontokat, de rendes volt még mondókát is mondott ami alapján németül is megjegyezhető. A legtutibb, hogy még drótot is fúrhattam valakinek a kezébe, ez utóbbi volt kétségtelenül a nap fénypontja. Utólag csináltam pár képet.



















Bolt:

Gondoltam érdekes lehet még, hogy voltam vásárolni hétvégén és nem annyira mondható drágábbnak ez alapján Németország. Ezt vettem szombaton:


akciós 7up 1,5l - 195 + 75 üveg
pennys tej 1l 3,5% - 180
pennys por kakaó - 598
müzli - 810
2 kilós mosópor - 1080
öblitő - 586
menőbb féle zsömle - 39
kenhető sajt - 230
kicsi szetemszacsi - 207

Az árak természetesen már forintban vannak. A kajálás/kávézás pl. drágábbnak tűnt nekem de a bevásárlás szemmel láthatóan abszolút nem.

Bank:

Voltam ma bankban is, tök jó volt. Saját tanácsadóm van akit bármikor nyaggathatok. Bementem, volt idopontom, kb. másfél percet ültem a bőrfotelban és jött is Herr Miller aki türelmesen meghallgatott, midnen kérdésemre válaszolt, abszolút nem akart rábeszélni semmi hülyeségre mintha tényleg a javamat akarta vola. Vagy ennyire profi. Még a gondolatomat is kitalálta, van rögtön ilyen alszámlám is amire gyűjthetek spórolt pénzt.Meglett tehát a számlám, iylen internetes szóval a legolcsóbb amit ennél a banknál lehet, mondjuk igy is 3,90 € havonta. Ugyanakkor nagy bank, mindenki emliti ha megkérdezem hol nyissak bankszámlát, van egy rakat automatájuk, és hát ez a tanácsadás végül is nekem jó, úgysem ismerem a rendszert. Kaptam temrészetesen designos mappát, szatyrot, tollat. Ezek aztán amúgy mindenre gondoltak, van benne lefűzhető névjegytartó amibe kapom a fontos névjegyeket, külön lefűző a számláknak, naptár, szóval simán minden. Utána ott helyben be is adtam a kihozott kázpánzem, ne lopják már el. 

TéBé:

Végezetül még megosztanám a "Nők külföldön" bolg ezen posztját, külföldi tartózkodás/munka melletti TB fizetésről szól, szerintem jól összefoglalja és saját tapasztalatból mondhatom, hogy nem egyszerű összegyűjteni minden infót, néha azok sem tudják akiknek pedig nagyon kéne. Gondolom a bolg cime ellenére férfiakra is ugyan ez vonatkozik. Kivételesen ezt egy értékes fácsé megosztásnak találtam ismerőseimtől, hátha segit, ha valaki esetleg kalandba szeretne fogni a közeljövőben.

3 Kommentare:

  1. " Ekkor a külföldi biztosítási jogviszony létrejöttét követő 15 napon belül azt a lakóhelyed szerint illetékes egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szervnél be kell jelentened a „Bejelentkező lap külföldön biztosítással rendelkezők részére” elnevezésű nyomtatványon."

    Na elmennek ezek a picsaba, mire megjottek a vegleges munkapapirjaim addigra mar regen dolgoztam Goteborgba.

    Mindenesetre ez most jol elbizonytalanitott hogy hol van eppen milyen ellatasom, utana kell jarnom.

    AntwortenLöschen
  2. Az a szép, hogy az én mai bevásárlásom a CBA-ban ilyen volt:

    Saga Füstli 140g: 219
    Nesquik kakópor 500g: 799
    Kifli (kicsi): 5x12 = 60
    Jásztej 2.8%: 189

    Csak épp nálunk nem egészen a német szinten vannak a fizetések...

    AntwortenLöschen