Mittwoch, 17. April 2013

Kései élmények

A kórház este
Ma volt az első "Spätdienst"-em, továbbiakban saját mondjuk kései ügyelet (nem tudom nalunk hogy hivjak) ami azt jelenti hétköznapokon, hogy az ember a délután 4-kor lejáró hivatalos munkaidő után még aznap este 8-ig benn marad. Utána jön az igazi éjszakai ügyelet, ami 12 órás 8-tól 8-ig. Ilyenkor 3 sebész doki van benn alapvetően, rezidensek, amennyiben lehetséges mind a három különböző klinikáról (traumatológia/orthopédia, ér- mellkassebészet, általános sebészet), és mindenképpen van tapasztaltabb kolléga is. Teendőként ugye ott van a sürgősségi/ügyeleti ellátás, a fekvőbeteg osztályokon felmerülő bármilyen probléma megoldása (teszem azt a betegnek fajdalmai vannak, infarktust kap épp, kell egy branült betenni stb.) és az esetleges műtétekben segédkezés. Ugyan van beosztás szerint egy valaki aki ambulancián van ( népi nevén ugye "az ügyelet") de realitásként csapatmunka van, hiszen ha épp nincs más tennivaló mért ne segitene az ember. A főorvosoknak elvileg telefonos ügyelet van, igazán szabályozva nincs orásban itt, hogy hazamehetnek -e vagy nem, iratlan szabály, hogy maximum egy olyan fél óra alatt benn kell lenni, de ez sosem probléma azt mondták mert midnenki a közelben lakik. Főorvosból is három ügyel egyszerre, minden szakirányból egy. Szoktak amúgy benn lenni, hiszen ha műtétek vannak akkor ők csinálják.


Telefon plethora
Nekem ma tök nagy mákom volt és igazán kafára sikerült az egész. Délutáni megbeszélésről ma is lemaradtam, mert még csináltuk az egyik combcsonttörést az egyik fődokival. Utána lementem az ügyeletes telefonért, igy van megoldva, hogy nem is kell tudnia senkinek, hogy ki mikor ügyel hiszen sztenderd telefonszáma van a 3 ügyeletben lévőnek. Vicces mennyiségű telefon volt igy délután nálam: a német saját, a munkahelyi, az ügyeleti és az magyar saját, fényképezni. Az ambulancián nem volt épp roham, és szóltak az egyik osztályról, hogy kéne egy branül valakinek, ezt a feladatot természetesen azonnal megnyertem. Magán biztositásos beteg volt, attól kicsit félek mert ott nagyok az elvárások, de szerencsére sikerült megoldani a kérdést, ráadásul eslőre, szóval az inditó löket megvolt. Aztán hivott is az aznap benn lévő általános sebész fődoki, hogy menjek már segiteni laparoszkópos műtétben. Apropó ez nagyon gáz, hogy senkinek nem fogom fel a nevét a telefonban és általában ebben a korai "sokk"-ban ami a telefon felvételével jár a beosztásáról is lemaradok. Két vakbél műtét volt, hasonlóan a hazai gyakorlathoz megkaptam a kamerát (bár otthon én csak epe műtétet láttam/segédkeztem), és be kell valljam nagyon nagyon tetszett. Ezt úgy csinálnám én is. Már van amúgy pár apróbb műtét amit kezdek felfogni és olyan elérhetőnek tűnik. Nagyon jól látszott midnen és amúgy szerintme a doki is nagyon jól nyomja, flottul ment az egész és egy feles mozdulata nem volt, ha még nekem is feltűnt akkor szerintem tényleg tud. Aztán az ambulancián néztem rá két kis felületesebb sérülésre és irtam meg a lapokat hozzá. És hivtak a két másik saját osztályunkról is, hogy kell egy-egy branól ami csodák csodájára ugyancsak sikeredett, és még a betegek is jó arcok voltak. 8 fele, kicsit véletlen (igazából csak a magyar dokit kerestem aki ma a masik ügyeletes volt, amugy ez is mak, jobban segit hiszen ismer), betévedtem a megbeszélésre ahol átadják a késeiek az ügyeletet az éjszakai csapatnak, nagyon kellemes volt, kis pihenőben történik az ambulancián, igazán családias is hatan, meg laza, hiszen senkinek nincsen még professzor komplexusa. Végül mielőtt elmentem az egyik osztályon beadtam ilyen helyi érzéstelenitőt két néninek (akik éppen pont megint csak rettentó jófejek voltak) akik tértprotézist kaptak és van ilyen idegszál blokádjuk, kb. mint a gerincvelős érzéstelenitésnél, azt is bennhagyják a műtét utánra is fájdalomcsillapitani. Én sem láttam még ilyet amúgy de azt mondta a tapasztalt kollega, hogy be kell adni a kilogo csőbe aztan kalap. Ez történt. Összességében tehát szerintem nagy szenecsém volt, ami király mert legalább pozitiv az első élmény és nagyon élveztem az egészet. Olyan orvos kezdemény voltam ma.

Persze approbációt nem küldtek. Poén mert nem is dolgozom itt jogilag de én vagyok az ügyeletes... A pénzem azért lehet, hogy elkérem a maiért, mégiscsak benn voltam, intézzék el!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen